Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną czy audiowizualną, jak również dużo innych, lecz statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najprawidłowiej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Raporty roczne
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie ewentualnego klienta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezmiernie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.